2015. május 7., csütörtök

Majčinstvo je posao koji osamljuje

Ako ste se ikad osećale izdvojeno od sveta zbog svojih obaveza oko dece i kuće, niste jedine. Mnoge majke prestanu da održavaju svoja prijateljstva zbog obaveza oko dece i danima su jedine osobe koje viđaju samo deca i suprug. A ženama treba prijateljica koja će ih razumeti. To je slučaj i sa Kristen Lavali, blogerkom koja je napisala sledeći tekst. Ako ste majka, sigurno ćete pronaći u njemu.
Sinoć sam legla u krevet spremna da spavam nakon što sam prelistala šta ima novo na Fejsbuku, a onda me je stiglo. Nekoliko fotografija veseilih majki sa duhovitim komentarima izazvalo mi je ljubomoru, ogorčenost, bes. A kada su ta osećanja izbledela, ostala je samo usamljenost. Postala sam usamljena. Majčinstvo je posao koji osamljuje. Jednostavno je tako.Čak i ako imate sreće da imate dva stalna prijatelja, koliko vremena zapravo provodite sa njima? Previše obaveza, beba treba da spava, deca se razbole, probe, predavanja, muževi dolaze kasno s posla, stvari se menjaju, planovi otkazuju, zaboravljate da ponovo isplanirate, i ko je tu kriv? Stvarno je teško održati prijateljstvo ovim tempom.Ponekad prošetam napolju samo da bih imala interakciju sa drugim ljudima. Kada sam napolju sa svojim dečacima i kad vidim drugu majku sa svojom decom, dođe mi da dotrčim do nje i pitam je „Jesi li i ti usamljena? Želiš li i ti isto što i ja? Muči li te isto što i mene? Da li bi me osudila ako omanem kao majka? Ako se plašim? Ako ponekad želim da pobegnem od svoje dece? Ako ponekad zaboravim da promenim pelene? Možemo li biti prijateljice? Da li sam te uplašila? Ne zanima me. Samo me zagrli.“Ponekad silno želim da razgovaram sa nekim ko nije moj muž. Sa nekim ko je žensko. Sa nekim ko ima sličan život. Sa nekim ko me razume. Ali ne mogu da zadržavam te misli. Usamljenost izaziva ljubomoru, i ogorčenost, i bes, i kajanje, i krivicu, i nesanicu, razdražljivost, nestrpljenje, depresivnost i tako dalje, i tako dalje.Mama, znam da si i ti usamljena. To je u redu. Samo zapamti da je to jedan period i to najsvetiji period koji ćeš ikad iskusiti. Ovo je vreme kada trebaš svojoj deci i treba da uživaš u njemu. Nikad nećeš biti voljenija i potrebnija svojoj deci kao sada.Ovo je vreme dojenja, povraćanja i prljavštine. Ovo je vreme desetominutnih tuširanja, poluobrijanih nogu i polovičnog sređivanja. Postaćete usamljene. I ljubomorne. I možda ćete se ponekad osećati tužno zbog svog života, pa ćete želeti da ste neko drugi. Postaćete frustrirane i besne i želećete da pobegnete. Ovo će biti najnegalmurozniji i najnecenjeniji period vašeg života, a to ponekad ume da vam se smuči. To je u redu. Ali opet ćete se ovog doba sećati sa osmehom na licu. Jednog dana ćemo razmišljati o tome kako bismo se rado odrekli svih prijatelja samo da nam deca opet budu mala. Da možemo da ih stavimo na krilo i čitamo im priče i idemo u avanture i jedemo palačinke za svaki obrok.Kada se samoća ušunja u vaše srce i kada vam postane žao sebe i kada poželite nešto drugo umesto ovoga što sada imate, ispunite tu prazninu igranjem sa decom, gledanjem filmova sa njima. Nemojte da dopustite da vam usamljenost ukrade sjaj ovog perioda.Ne kažem da je prijateljstvo nebitno. Bitno je, inače ne bismo ni osećali da nam fali. Mi nismo stvoreni da živimo u izolaciji. Ženama je posebno potrebna prijateljica. Ali ponekad naša prijateljstva moraju da se pomere u stranu – i ne smemo da dopustimo da nas to uništi i utiče na nas kao majke.Ako imate prijatelje, radite sve što je u vašoj moći da što više vremena provodite sa njima, kadgod možete. Ali možda imate iste probleme kao i ja. Možda ste se preseilili u novi grad i ne poznajete nikog i onda upoznate ljude koji već imaju svoj krug prijatelja u koji vi ne pripadate. Lako je da se osetite obeshrabreno i poraženo. Lako se zakačite na kompjuter i okrenete se internet-prijateljima. Nemojte. Pronađite grupu majki, idite u park gde ste videli majke s decom, priđite im, pitajte ih za broj telefona i pokažite im da želite da se sprijateljite. Nekad nećete uspeti. A nekad će se trud isplatiti. Vaša nova najbolja prijateljica možda sedi baš preko puta vas na igralištu i oseća se usamljeno baš kao i vi. Ne ubeđujte sebe da ste jedina osoba koja nema prijatelje.Dakle, nemojte da dozvolite da vam usamljenost oduzme draž ovog perioda. On je dragocen, prelep i završiće se prebrzo.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése