2015. május 8., péntek

Razmišljanje dvogodišnjaka

Lik dvogodišnjeg deteta pokazuje da dete više nije beba i karakterne osobine sve više dolaze do izražaja i detetov lični stav.U ovom uzrastu počinje faza negativizma  "ne" ili "neću" i roditeljima je lakše da popuste nego da se suočavaju sa dogadjajima.Prema detetu treba pokazati strpljivost, saslušati i podstaći da što više govori, umesto da pokazuje prstom.Mnogo je lakše formirati i čuvati dobre navike nego loše popravljati.Treba uspostaviti ustaljeni dnevni ritam, odlazak na spavanje, vreme kada se jede i odrediti sitne rituale.Dete u ovom uzrastu voli da istražuje, eksperimentiše vrlo je radoznalo.Uči higijenske navike i pokušava verbalnu veštinu.To je period osamostaljivanja, ubrzanog učenja, prkosa, strahova, stidljivosti od nepoznatih lica.
Kada bi smo rezimirali misao dvogodišnjaka u roku od 5 minuta svaki misao ili osećaj ne bi trajalo  više od 3 sekunde.Čemu razmišlja dvogodišnjak evo o sledećim mislima:
-Treba mi daljinski upravljač za televizor.
-Daj tatin telefon!
-Moram da pritiskam dugmiće na veš mašini.
-Žedan sam!
-Skinite ove pantalone!
-Umoran sam.
-Čujem kucu kako laje.
-Želim da čujem moju pesmicu.
-Hoću da se igram u kadi, ali neću da se skidam.
-Hoću da crtam, ali prvo da razmontiram hemijsku olovku!
-Daj mi ključeve!
-Hoću da se penjem na stolicu.
-Daj mi pogačice!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése